Bila Kita diuji….

Posted: April 27, 2010 in Diari

Salam teman-teman…..

Nampaknya minggu ini kita dilipahi rahmat…..tak tulah kat tempat lain… tetapi di Raub nie….dah start hujan….cuaca dah tak berapa panas…..rasanya…tempat lain pun sama…..

Terasa sangat nikmat hujannya kan….. tapi bila dah namanya manusia…..

Kalau tak hujan…” ish…panasnya….tak hujan….. bila lahh nak hujan… sejuk sikit…”

tapi kalau dah hujan…” ish…. hujan pulak…..”

itulah kalau namanya manusia…. bersungut dan merungut….

Semalam… kita diuji tuhan…..untuk sekian kali…bukannya perkara besar pun…. kecik sangat…..

Dah lama kita tak sakit….. semalam diberinya tuhan sedikit sakit…..sakit perut…. cirit-birit….nyaris nk demam…..

itu pun dah tak boleh nak buat kerja……masa ini lah baru teringat sentuhan ibu…..hehehe…

Hari ini dah sihat…. baru sedar tentang nikmat sihat….yelah…selama ni badan ok jer….lupa diri lak….dan terlupa nikmat sihat…. ( itu pun hari ini terlupa  sakit semalam….meratah asam rong kat kantin- asam rong nih masakkan pahang yang pedas….letak cilipadi….macam masak lemak cili padi…)

Apa pun…..kita sepatutnya bersyukur dengan apa yang tuhan kurniakan kepada kita kan…. tak kira baik atau pun buruk – kerana baik atau buruk sesuatu perkara itu hanya pada anggapan kita….. baik atau buruknya sesuatu perkara itu…Hany Allah yang lebih mengetahui…..

Sebagai manusia…kita seharusnya melihat sesuatu perkara itu dari sudut yang positif…. hanya dengan itu kita akan menjadi seorang insan yang sentiasa bersyukur…..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s