Cerita pasal buah lagi – Buah Cepu??!!

Posted: August 11, 2009 in Uncategorized

Salam…..

Hari nie kita nak cerita tentang buah lagi… buah cepu?? semalam first time baru jumpa….baru dengar pasal buah nie dan baru rasa…..

Buah cepu nie dibawa oleh sorang ustazah kat sekolah nie… ambik masa dia balik kg. Banyak kali gak kita tanya namanya…asyik lupa jer…pastu ingat cepu mas…ingatlah buah cepu…( macam iklanlah pulak..hehehe)

Buah Cepu....

Buah Cepu....

Buah cepu yang dah dikupas....

GB sekolah tak suka sangat dengan buah nie… bukan sebab rasanya, tapi sebab buah nie bergetah….melekit-lekit tangan..

Tapi rasanya sedap….i like…hehehe…. rasanya lebih kurang macam manggis….masam-masam manis sket. Menurut cikgu-cikgu kat sini, cara nak makan buah ni…dah lepas kupas kulitnya… kita kena perah buah dia… sebab  buah nie banyak air…..kita cuba makan 2 version… bila diperah dengan tak perah…. bila tak diperah….air buah tu ada rasa macam pedar/pedo sikit ( sori…tak tau word nie dalam bm..hehehe) – tu yang peliknya….patut buah nie yang panggil buah perah kan…heheheh…

Ntah apa-apa lagi buah pelik yang kita akan jumpa. Yelah…Pahang kan besar… penuh dengan hutan…. jadi mesti banyak buah-buah hutan….

Advertisements
Comments
  1. wacakaplu says:

    Hensem tak guru besar tu?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s