Politik-politik….

Posted: April 7, 2009 in Uncategorized
Tags: , , ,

06/04/2009

Hari ni kita membicarakan tentang politik lagi…. Nak buat macamana… itulah topik yang paling panas sekarang…

Semalam, kita menonton Buletin Utama, di TV3… ada 2 perkara menarik yang dipaparkan….

Ucapan Datuk Seri Anuar Ibrahim  ( rasanya untuk kempen di Bukit Gantang baru-baru ini)….Hebat betul Buletin Utama…dapat mencari video tape ucapan Datuk Seri Anuar 14 tahun dulu…. komen buletin utama adalah mengenai ucapan Datuk Seri Anuar apa yang di ucapkkannya untuk kempen di Bukit Gantang amat berbeza dengan ucapannya di hadapan komuniti Cina ( tak pasti pulak kat mana yang sewaktu itu menghentam DAP dan PAS) 14 tahun dulu…( sewaktu tu Datuk Seri Anuar kurus lagi.. rambut pun hitam lagi..) dan masih dalam UMNO.

Ah! Kita tak heran tentang perkara itu… Hei! Itu cerita 14 tahun dulu ….. kita tak heran kalau 14 tahun dulu Datuk Seri Anuar Ibrahim mengatakan gagak itu warnanya putih dan kini mengatakan gagak itu warnanya merah!…. Apa yang nak diherankan… kerana sememangnya sifat manusia …. ada pemimpin yang mengatakan gagak itu hitam hari ini dan gagak itu putih keesokan harinya…. inikan pula selepas 14 tahun…. apalah sangat yang hendak diherankan!

Tapi…Allah juga yang berkuasa…..

Kejadian ribut yang melanda Bukit Selambau yang merosakkan lebih kurang 5 buah rumah sememangnya satu ujian. Apa yang kita nak katakan adalah….” nasib baik ribut tu melanda 2 hari sebelum pilihanraya….orang utara cakap….” la la tu jugak dapat bantuan” ( maksudnya dapat bantuan dengan segera).

Fuh! Memang  hebat….

Bayangkan kalau ribut tu melanda seminggu selepas pilihanraya….adakah anda fikir bantuan akan sampai dengan segera…? Kita pun tak boleh nak cakap apa…..nak ambik lagi kata-kata Nabil ” Lu pikir lah sendiri”… hahaha

Mari kita ambik contoh tragedi tsunami….. ya… memang bantuan sampai kepada masyarakat yang menerima musibah…. tapi berapa lama yang diambil oleh pihak yang berwajib untuk menyiapkan rumah bantuan yang dijanjikan….. lebih daripada setahun….

Dan…kita nak ucapkan tahniah kepada Datuk Seri Najib Tun Razak…. kerana melaksanakan tugasnya sebagai PM baru dengan menyampaikan hadiah kepada pemenang Formula 1 di Sepang semalam…tentu pememang Formula One tu ( sorry… tak ingat pulak namanya….) sangat teruja kerana menjadi orang pertama yang menerima hadiah daripada PM baru  Malaysia….

Esok….pilihanraya kecil Bukit Gantang,  Bukit Selambau dan Batang Ai akan bermula serentak di ketiga-tiga kawasan…. parti mana yang akan menang? Kita tunggu dan lihat…. adakah peralihan kuasa kepada PM baru akan memberikan impak yang besar dalam pemilihan calon….?

Mari kita sama-sama tunggu keputusannya malam esok….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s