Buku…

Posted: November 15, 2008 in Uncategorized

Ini adalah buku yang dibeli di Tesco Kota Bharu, Kelantan masa praktikum ari tu….

Cuba tengok harganya…huh!…nyesal pulak tak beli banyak lagi…..

pb120101

pb120102

Antara 6 buah buku tu… yang dah baca sampai habis: Empress Orchid, tengah baca…tak habis-habis lagi Richest man in Babylon dan Tipping  Point. Richest Man in Babylon ni memang dah lama cari…. sekali dapat beli dengan murah pulak…..pergh…..tak fikir 2-3 kali..terus sambar jer…hehehe…bahasa yang digunakan macam susah sikit…tu yang lambat habis tu…

Novel Empress Orchid memang best….. Sinopsisnya: Novel ini berkisah tentang seorang gadis dari keturunan bangsawan yang hidup miskin. Bila maharaja mengadakan pemilihan untuk mencari gundik baru, Orchid pun mencuba nasib dan akhirnya berjaya menjadi 10 gundik raja yang terpilih. Teknik penulisannya macam cerita Harry Potter di mana setiap situasi diterangkan dengan jelas…. terasa macam kita berada di Kota Larangan dengan kemewahannya diterangkan dengan teliti….pakaian setiap orang….ukiran didinding dan lain2 lagi….. novel nie pun saya rekomenkan untuk kawan-kawan beli…..best….:)

Advertisements
Comments
  1. adya001 says:

    aiii cikgu nija..kuat teh borong buku..
    ni nk promote my blog nih: adamalya.wordpress.com

    sila2

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s